Tisícky obedov denne vydaných v jedálňach najväčšieho výrobcu automobilov na Slovensku sú poznamenané krutosťou voči zvieratám. Závodné stravovanie pre Volkswagen totiž zabezpečuje gastroskupina Medusa, ktorá stále neprijala záväzok, že prestane používať vajcia od sliepok prežívajúcich peklo klietkových chovov.
Bratislava 4. novembra 2022 – Závodné stravovanie pre 11-tisíc zamestnancov a zamestnankýň spoločnosti Volkswagen zabezpečuje gastroskupina Medusa, ktorá stále neprijala štandardy ochrany zvierat bežné v 21. storočí. Ochranárska organizácia Humánny pokrok preto žiada spoločnosť Volkswagen, aby vyzvala Medusu k zmene. Na rozdiel od tisícok spoločností po celom svete sa totiž Medusa stále odmieta zaviazať, že prestane používať vajcia od sliepok prežívajúcich celý život natlačené v malých špinavých klietkach.
“Skupina Medusa stále ignoruje tisícky svojich zákazníkov a zákazníčok volajúcich po tom, aby prestala ignorovať utrpenie sliepok, ktoré prežívajú počas svojho života skutočné peklo. Celý svoj život strávia uväznené v tesných klietkach, kde na jednu z nich pripadá priestor veľkosti hárku papiera A4 a kvôli nenaplneným potrebám sa po čase doslova zbláznia. Preto chceme dať priestor partnerom Medusy, aby k jej krutosti zaujali jasné stanovisko a vyzvali ju k zmene” vysvetlila Lucia Tupá z Humánneho pokroku.
Záväzok prestať s používaním vajec z klietkových chovov pritom už prijali takmer všetky maloobchodné reťazce s potravinami na Slovensku, ktoré pokrývajú až 3/4 maloobchodného trhu s potravinami. Okrem nich takýto záväzok prijalo aj množstvo reštaurácií či cateringových spoločností, vrátane Sodexo a Compass Group a dokonca aj lacných reťazcov rýchleho občerstvenia, ako sú KFC, Burger King či Pizza Hut.
“Vyspelé firmy, ktoré počúvajú svojich zákazníkov a zákazníčky, sa už zaviazali s krutými klietkovými vajcami skončiť. Lídri na automobilovom trhu dnes naozaj nie sú odkázaní na podporovanie krutého zaobchádzania so zvieratami. Preto od vedenia Volkswagen Slovensko žiadame, aby zaujali jasné stanovisko ku krutosti v ich dodávateľskej sieti,” dodáva predseda Humánneho pokroku Martin Smrek.