Medzinárodne svetoznáma športová značka adidas odmieta kožušiny a pridáva sa k programu Fur Free Retailer.
17. februára v Bratislave – Gigant v oblasti športového oblečenia adidas dnes oznámil, že podporuje budúcnosť bez kožušín a zapojí sa do globálneho programu Fur Free Retailer. Hoci spoločnosť adidas nepredáva v súčasnosti kožušinové výrobky, jej dnešný záväzok nerobiť tak ani v budúcnosti jasne hovorí o postoji tejto značky v otázke dobrých životných podmienok zvierat.
Ako jedna z najväčších značiek športového oblečenia na svete predstavuje spoločnosť adidas vzor pre ostatné značky v tom ako používať materiály priateľské k zvieratám. Humánny pokrok spolu s koalíciou Fur Free Alliance s potešením vítajú spoločnosť adidas v programe Fur Free Retailer ako 1 500. odevnú spoločnosť, ktorá sa zapojila do programu a podporila tak dobré životné podmienky zvierat.
„Spoločnosť adidas je lídrom v téme udržateľnosti vo všetkých oblastiach svojich produktov, ako aj v rámci svojho podnikania. Od roku 2018 získavame výhradne udržateľnejšiu bavlnu, od roku 2024 budeme používať iba recyklovaný polyester a v tomto roku uvedieme na trh prvú bežeckú obuv, ktorá sa bude dať recyklovať. Počet vegánskych výrobkov s tromi pruhmi takisto rastie. Klasické populárne tenisky Stan Smith a Superstar sú dostupné od minulého roku aj vo vegánskej verzií. To, že sme odmietli kožušiny, zdôrazňuje náš záväzok hľadať a rozširovať inovácie v oblasti udržateľných materiálov, “konštatuje Frank Henke, hlavný viceprezident pre udržateľnosť spoločnosti adidas.
„Spoločnosť adidas sa zapojením do programu Fur Free Retailer zaväzuje k budúcnosti bez kožušín. Sme obzvlášť radi, že spoločnosť adidas pokračuje v rozširovaní svojej ponuky vegánskych produktov. Prechod na ďalšie alternatívy bez zvierat je najlepším spôsobom, ako zabrániť utrpeniu zvierat z dlhodobého hľadiska, “hovorí Thomas Pietsch, odborník na divoké zvieratá a zvieratá na kožušinových farmách organizácie FOUR PAWS.
„Sme nadšení, že môžeme spoločnosť adidas privítať ako 1 500. značku, ktorá sa pripojí do nášho programu Fur Free Retailer. Nielenže je tento záväzok nepoužívať kožušiny súcitný ku zvieratám, ale je aj perspektívny. Dnešní spotrebitelia a spotrebiteľky podporujú módne značky, ktoré sa zaujímajú o zvieratá a životné prostredie. Spoločnosť adidas je lídrom v tomto smere vďaka jej posunu smerom k udržateľným materiálom,“dodáva Brigit Oele, programová manažérka Fur Free Alliance.
Angažovanosť spoločnosti adidas je významným míľnikom programu Fur Free Retailer, ktorý je zastúpený vo viac ako 25 krajinách po celom svete, a pridala sa k lavíne záväzkov svetových módnych značiek, ktoré odmietajú kožušiny spolu s inými svetovými módnymi značkami vrátane spoločností Prada, Gucci, Zara, H&M a mnohými ďalšími.
Povedomie o krutosti kožušinového priemyslu rastie po celom svete, pretože obavy o dobré životné podmienky zvierat stále narastajú. V posledných rokoch zaviedlo zákaz kožušinových fariem viac ako 12 európskych krajín vrátane Nórska, Belgicka a Holandska a americký štát Kalifornia zakázal dokonca predaj kožušín.
Slovensko sa stalo v roku 2019 14. krajinou, ktorá zakázala kožušinový chov s platnosťou od roku 2021, kedy sa už nemôžu otvárať nové kožušinové farmy. Posledná kožušinová farma v Príbovciach pri Martine sa musí uzavrieť najneskôr do roku 2025.