fbpx
Dizajn bez názvu

Kaufland ako prvý končí s predajom živých kaprov

Kaufland ako prvý na Slovensku prijal záväzok ukončiť predaj živých kaprov od 01.01.2022. 

23. decembra, Bratislava – Kaufland prijal záväzok ukončiť predaj živých kaprov. Týmto krokom obohatili svoje doterajšie záväzky o ďalší, ktorým ochráni kapry na Slovensku pred krutosťou. Záväzok bude v platnosti od januára 2022. Záväzok bol prijatý po dialógu s ochranárskou organizáciou Humánny pokrok. 

Predaj živých kaprov na Slovensku patrí k vianočným tradíciám, no dodnes legislatíva nezohľadňuje posledné výskumy, ktoré hovoria o rybách ako o tvoroch schopných prežívať bolesť, strach či stres podobne ako ľudia. Aj keď je predaj živých kaprov len sezónny, týka sa viac ako státisícov kaprov ročne. 

Táto tradícia sa vyskytuje len v úzkom regióne sveta – na Slovenku, v Poľsku a v Českej republike. V Poľsku už od roku 2019 reťazce prijímajú záväzky na ukončenie predaja živých kaprov, vrátane poľského Kauflandu. Ich záväzok je v Poľsku spolu s ostatnými v platnosti už od tohto roku. 

„Téma životných podmienok zvierat je pre nás už roky veľmi dôležitá a neustále sa snažíme rozširovať naše aktivity v tejto oblasti. Pokiaľ ide o ryby, tak v  spolupráci so Slobodou zvierat pripravujeme informačné materiály, v ktorých vysvetľujeme zákazníkom, ako s nimi čo najhumánnejšie zaobchádzať. Zároveň sa naša spoločnosť tento rok rozhodla, že najneskôr do 1. 1. 2022 ukončí, a zároveň nebude umožňovať ani tretím osobám, predaj živých kaprov. Je to pre nás ďalší prirodzený krok k ešte zodpovednejšiemu konaniu.”, dodáva svoje stanovisko Kaufland.

Združenie Humánny pokrok spustilo kampaň Kaprie peklo s požiadavkou ukončiť predaj živých kaprov začiatkom decembra, a doposiaľ získali takmer 6000 podpisov. Kaufland je prvou spoločnosťou na Slovensku, ktorá volanie verejnosti po ochrane kaprov vypočula. “Toto je zásadný krok v boji s krutosťou páchanou každoročne na kaproch. Sme veľmi radi, že Kaufland opäť ukázal, že je lídrom na trhu, ktorý sa svojimi záväzkami stáva udržateľnejším a počúva svojich zákazníkov a zákazníčky, ktorým na ochrane zvierat záleží. Myslím si, že je inšpiráciou aj pre ostatné spoločnosti na Slovensku, ktoré by sa svojimi štandardmi mali tiež postaviť na stranu kaprov a zlepšenia ich životných podmienok tak, ako to dnes urobila spoločnosť Kaufland.”, dodáva Miroslava Roháčová z Humánneho pokroku. 
Kaufland sa týmto stáva prvým reťazcom so záväzkom na slovenskom maloobchodnom trhu, ktorý sa už budúceho roka nebude podieľať na krutom zaobchádzaní s kaprami. Tesco a Lidl, ktorý už záväzky prijali v Poľsku, záväzky u nás ešte nezverejnili. Kampaň Kaprie peklo stále pokračuje vyzývaním ostatných reťazcov a Slováci a Slovenky ju môžu podporiť aj podpísaním petície.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email